Sunday

Lutes ile sihirbazlar dünyasında...



Jason Lutes imzası taşıyan çizgi romanları okuma seferberliğimde "Jar of Fools" adlı, Houdini'yi anlattığı eserini çizmeden önce yazıp çizdiği kitabını okudum. Sihirbazlar dünyasında bir kavanoz dolusu budalılık mı yoksa izleyicilerde 'Ben budala mıyım?' etkisi yaratan kandırmacalar mı aramalıyız emin değilim. Ama Lutes'in öyküsünde, insanları eğlendiren sanatlardan birisi olan sihirbazlığa ilişkin yoksulluk ekseninde insani temaları neredeyse dokunabileceğiniz duygusu veren insan yüzlerinden okuyorsunuz.

Lutes, bence bu kitabında Houdini hakkında bildikleri olduğunu öykümüzdeki kahramana Ernie Weiss adlandırmasıyla gösteriyor (Houdini'nin gerçek adı, Enrich Weiss). Kitapta, unutulmayan aşk temasından 'neden hayattan çekip gitmek isteriz' sorusuna bize dair ipuçları var. Kitapta en beğendiğim ve gerçekçi gördüğüm çizimlerden birisini, 'bir kadın sevgilisi ile birlikte iken boynunu nasıl da vücudu gerginleştiğinde geriye atar' başlığıyla anımsayacağım.

Kimin sözü idi çıkaramıyorum ancak hani 'Eğer aşıksanız herşey size aşkınızı hatırlatır' kilişesiyle tanımlanan hallederimde isem, aşık halimden usanmışssam dahi kapıyı çalan beklenmedik misafir gibi şarkı sözlerindeki gibi detaylar 'sevgili'yi anımsatır. Kahramanımız Ernie'nin elinde ses kayıt cihazını gördüğümde ise özlediğim ses için elimde cihazımı tutuşumu öylesine anımsadım.

Anımsamalardan kitaba döndüğümde, bana yine çizgilerle harika, tat verici bir öykü okuttuğu için Lutes'e teşekkür ettim.

No comments:

Post a Comment